سامانه ثبت الکترونیکی اعتراضات و شکایات


      

مودیان حقیقی و حقوقی با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور دریافتی از خدمات الکترونیک، که پس از اتمام فرآیند پیش ثبت نام الکترونیکی دریافت نموده اند، چنانچه پرونده آنها در سامانه سنیم (سامانه نرم افزاری یکپارچه مالیاتی) موجود باشد، می توانند از امکانات این بخش استفاده نمایند.


انواع برگه هایی که امکان اعتراض به آن از طریق این پرتال وجود دارند، عبارتند از :

  • برگ ارزیابی
  • ابلاغیه رای هیات حل اختلاف مالیاتی

مودیان محترم مالیاتی می توانند با اعلام شماره نامه برگه ای که به آن معترض می باشند، مشخصات تراکنش های مالی مرتبط را مشاهده و مراتب اعتراض خود را با جزئیات اعلام نمایند. همچنین می توانند نماینده یا وکیل خود را مشخص و به سازمان امورمالیاتی کشور معرفی نمایند.
پس از تکمیل اطلاعات فرم اعتراض، درخواست مودی از طریق پرتال به سامانه سنیم ارسال می گردد و کد رهگیری جهت پیگیری های آتی نمایش داده می شود.




اسناد قابل دانلود

دستورالعمل استفاده از سامانه اعتراضات و شکایات (4998 دانلود)